Sunday, May 22, 2011

Coretan Kursus Ahli Lembaga Pengarah (P.U.M) 2011


Lamanya tak update diari. Pada 13 Mei yang lalu aku telah menyertai Kursus ALP PUM yang bertempat di Likas Square Condotel. Kursus tersebut telah berlangsung selama 3 hari 2 malam. Tidur hotel free owh! Haha! Actually banyak benda yang aku dapat dari kursus tersebut. So aku nak coret kat sini. Aku mengikuti kursus ini bersama 5 lagi rakan ku yang lain. Dimana kami semua adalah Ahli Lembaga Pengarah Program Usahawan Muda di sekolah Kami yakni S.M.K Bandaraya. Ahli jawatan kuasa tertinggi jer boleh pergi, yang lain dudduk rumah! 


Ok datang-datang jer aku terus di amanahkan untuk memegang kad bilik. Kami mendapat bilik yang berada di tingkat 13 & bernombor 13. 1313 la kiranya nombor bertuah yang kami dapat hari tu. Scary sangat~  So kat atas nilah biilik kitaorang. Selesa coz free. Kursus ni hampir 90% diisi dengan ceramah mengenai keusahawanan. Best sangat dapat belajar banyak benda yang kita tak tahu. Tapi ramai gak yang telentang berdengkur tetidur termasuk aku sendiri. Haha, penatlah lif rosak mana taknya. Terpaksa naik turun tangga, lagi-lagi kami yang duduk tingkat 13. Boleh kurus owh!


Insiden yang paling aku tak boleh lupa time kursus ni ialah hp aku hilang. Argh, aku cuai sangat sebab tu tercicir! Nak nangis aku ingat kejadian tu. Banyak kenangan dalam hp tu. Ni mungkin disebabkan karma barangkali, sebab dulu aku selalu kata aku nak hp baru coz bosan sangat dengan hp aku tu. See? Aku kena tinggalkan now. Menangis air mata darah sekali pun hp aku tak akan pulang balik. Tulah aku tak tahu bersyukur langsung dengan apa yang ada. Sekarang baru nak menyesal! 


Di samping itu aku dapat pengalaman seram first aku time kursus ni. Betul aku tak tipu punya, tapi just macam dengar suara jer lah. Lagi satu ada satu lif tu yang memang seram siot! Dah la buruk lepas tu pintu dia mengeluarkan suara yang creepy time terbuka. Aku & kawan aku apa lagi cabut larilah! Aku agak kecewa sedikit coz team kami tak buat persembahan time pembentangan. 

Padahal team kamilah paling bersemangat & praktis banyak kali. Sekali tengok tak jadi naik pentas, ni disebabkan ada bebarapa kesilapan teknikal actually.Konklusinya kursus ini banyak meninggalkan kesan pada aku. Hari ini genaplah seminggu kursus tersebut berlalu. Rindunya aku kalau boleh nak tidur hari-hari kat hotel secara percuma.  

p/s: next month aku akan mengantikan tempat salah seorang pembentang kami di konvensyen di Likas Square Condotel jugak. Yahoo, tidur tempat yang sama lagi! Tapi nervous sangat, coz first time. Aku accept coz nak ambil pengalaman. So next year aku dah bersedia untuk team kami. 

No comments:

Post a Comment

get this
Best Blogger Gadgets